joi, 7 mai 2009

Pitestiul va mai avea o centura. Dar curea tot n-o sa aiba

Dupa cum informeaza presa ultimelor zile, Consiliul Judetean Arges a aprobat proiectul de construire a unei centuri a Pitestiului care sa uneasca iesirea spre Slatina cu iesirea spre Rm. Valcea.
Asa cum mi-o imaginez eu, aceasta ruta ocolitoare va pleca de la intersectia DN 65B cu DN 65, va trece pe undeva pe dealul de dincolo de Turcesti, va ocoli stadionul apoi Cartierul Trivale, va taia padurea Trivale, va trece departe de Gavana si va ajunge in final la Bascov.
Se vorbeste de multa vreme despre aceasta centura ocolitoare, iata ca urmeaza sa fie si realizata. Cica finantarea exista deja, deci daca sunt bani sigur se va face. Pentru ca la noi in Romania, unul dintre marile impedimente in calea realizarii unei infrastructuri eficiente este lipsa banilor.
Si totusi, la ce-i trebuie chelului centura ocolitoare prin partea de vest a orasului (pardon, am vrut sa zic tichie de margaritar). Eu personal nu-i vad nicio utilitate. De ce? Pai hai s-o luam logic si metodic. Aceasta sosea ar trebui sa preia traficul dinspre Rm. Valcea spre Slatina. Care trafic? Pai daca vrea sa mearga la Slatina, orice valcean alege drumul cel mai scurt, prin Dragasani. Ce rost are sa ocoleasca pe la Pitesti? Doar ca sa vada ce frumoasa este noua centura de vest a orasului? Mda, poate fi si asta un motiv, dar nu tocmai intemeiat. Acelasi lucru este valabil si pentru traseul invers : Slatina - Rm. Valcea.
Ce-ar mai putea prelua aceasta centura? Nimic din ceea ce merge spre sau vine dinspre Bucuresti. Treaba e clara : acest trafic este preluat cu succes de catre autostrada care a fost prelungita acum vreo 2 ani pana la Bascov.
Nici traficul Curtea de Arges - Slatina (si invers) nu cred ca va fi preluat. Cred ca aceasta ruta va fi mai lunga decat traseul autostrada-DN 65B. Dar sa admitem ca va prelua acest trafic : Curtea de Arges - Slatina si retur. Cat de multe vehicule credeti ca au acest traseu? Dupa mine, mai mult de 100 pe zi nu pot fi.
In concluzie, cred ca singurii avantajati pot fi locuitorii cartierului Trivale care vor putea sa plece spre Valcea evitand centrul. Spre Slatina oricum n-au nevoie sa treaca prin centru, pentru ca e mult mai scurt pe la stadion, apoi varianta Razboieni si ai ajuns la iesirea spre Slatina.
Oare nu ar fi fost mai indicat sa se reabiliteze niste drumuri existente cu acesti bani? Si ma gandesc la drumul Pitesti-Campulung sau la Campulung-Curtea de Arges. Numai cine n-a mers de curand pe aceste drumuri nu stie in ce stare deplorabila se afla. Mai era vorba la un moment dat si despre construirea unei rute directe Autostrada-Uzina Dacia care ar fi foarte eficienta pentru ca ar decongestiona comuna Maracineni de traficul greu spre si dinspre uzina.
Dar asa e la noi : lucruri inutile se fac cu duiumul, lucruri bune mai rar.

3 comentarii:

Logatu 7 mai 2009, 13:20  

Drumul expres de la uzina nu il gandisera astfel incat sa ajunga pana la autostrada. Drumul trebuia sa coboare de pe platforma Dacia pana la depozitul CKD si apoi sa iasa in drumul european Pitesti-Brasov, pe undeva pe la podul Belului. Scopul era decongestionarea traficului in Colibasi.
In alta ordine de idei, nu stiu daca ati vazut drumurile colectoare separate de borduri dintre Colibasi si Mioveni. Primaria orasului nu a obtinut avizul de la Drumuri Nationale pentru a il extinde la 4 benzi, ci doar de a amenaja 2 benzi separate in stanga si in dreapta acestuia!
Poate in cele din urma vor binevoi sa aprobe scoaterea bordurilor.

Geocer 7 mai 2009, 15:13  

Am vazut, bineinteles ca am vazut. Mai bine-si bagau un deget undeva decat sa dea banii pe lucrarea aia dintre Mioveni si Colibasi.
Si totusi, stiu bine ca Serban zicea ca este in proiect un drum expres Pitesti-Uzina Dacia care sa ocoleasca comuna Maracineni. Dar e adevarat ca nu poti pune prea mare baza pe ce zice Serban.

Logatu 7 mai 2009, 15:16  

Poate se referea la drumul Faget-Stefanesti, despre care auzisem ca s-ar moderniza.

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP